Polscy kajakarze na przestrzeni ostatnich lat przywożą mnóstwo medali z najważniejszych imprez. Od ponad dekady wspiera nas Totalizator Sportowy, właściciel marki LOTTO.
Polski Związek Kajakowy od 2010 roku współpracuje z Totalizatorem Sportowym. Od tamtej pory biało-czerwone sprinterki kajakowe pięciokrotnie stawały na podium igrzysk olimpijskich. W 2012 roku w Londynie brąz w konkurencji K2 na dystansie 500 metrów zdobyły Beata Mikołajczyk i Karolina Naja. Cztery lata później w Rio de Janeiro nasze reprezentantki przywiozły dwa medale – tytuł wicemistrzyni olimpijskiej w K1 200 metrów wywalczyła Marta Walczykiewicz, a Mikołajczyk wraz z Nają ponownie zajęły trzecie miejsce w K2 500 metrów. Z identycznym dorobkiem nasze kajakarki wróciły w 2021 roku z Tokio. Na igrzyskach w Japonii srebrne medale w K2 500 metrów zdobyły Naja i Anna Puławska, które wraz z Justyną Iskrzycką i Heleną Wiśniewską wywalczyły też brąz w K4 500 metrów.
Podczas ostatniej Gali Środowisk Kajakowych w Poznaniu nie zapomniano o wkładzie Totalizatora Sportowego w sukcesy naszych reprezentantów. Właściciel marki LOTTO został wyróżniony za dotychczasową wieloletnią współpracę, promocję i wspieranie rozwoju polskiego kajakarstwa. Totalizator Sportowy wspomagał nie tylko sport wyczynowy, ale również organizację imprez sportowych, sporty nieolimpijskie, kajakarstwo najmłodszych czy kajakarstwo powszechne – turystykę kajakową.
– Mamy nadzieję na przyszłość, że nasza współpraca będzie kontynuowana – deklaruje Grzegorz Kotowicz, prezes zarządu Polskiego Związku Kajakowego.
Podczas Gali nagrodę Złotych Wioseł odebrał Paweł Osicki, zastępca dyrektora poznańskiego oddziału Totalizatora Sportowego.
– Jest nam niezmiernie miło za to wyróżnienie tym bardziej, że jesteśmy z Polskim Związkiem Kajakowym od wielu lat w drodze po tak liczne sukcesy. To wspaniałe, że potrafią państwo coraz więcej i lepiej zdobywać te medale – nie ukrywał Osicki.
Totalizator Sportowy, właściciel marki LOTTO, powstał w 1956 roku aby gromadzić środki na finansowanie remontów i budowy obiektów oraz urządzeń sportowych. Ta misja kontynuowana jest do dziś, a źródła finansowania pochodzą zarówno ze środków własnych, jak i z funduszy celowych – w przypadku sportu jest to Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej, którego środkami dysponuje Ministerstwo Sportu i Turystyki. Od 1994 trafiło na niego ponad 14,7 mld zł. Wsparciem Totalizatora Sportowego objęte są: infrastruktura sportowa, związki, organizacje i kluby sportowe, a także sportowcy na mocy indywidualnych umów.
Totalizator Sportowy współpracuje z Polskim Komitetem Olimpijskim. Ponadto, marka LOTTO jest partnerem głównym piłkarskich rozgrywek Ekstraklasy w sezonie 2022/23 czy tytułowym sponsorem LOTTO Superligi tenisa i tenisa stołowego. Jest ona również partnerem strategicznym prestiżowego wyścigu kolarskiego Tour de Pologne oraz prowadzonej w jego ramach klasyfikacji Najaktywniejszy Zawodnik LOTTO. Od tego roku Totalizator Sportowy jest partnerem Polskiego Związku Koszykówki, w partnerem tytularnym koszykówki 3×3 w Polsce. Od blisko 30 lat współpracuje z klubem LOTTO-Bydgostia, niekwestionowanym liderem w polskim wioślarstwie.